Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 20 квітня 2016 року № 1316-VІІІ на неділю, 26 червня 2016 року призначено позачергові вибори Сартанського селищного голови (Сартанська селищна рада Маріупольської міської ради Донецької області).
Вибори в Україні – це спосіб формування органів влади України шляхом голосування громадян. Головною особливістю цієї виборчої кампанії є те, що виборці вперше будуть обирати кандидатів за новою пропорційною виборчою системою за відкритими партійними списками, яка раніше в Україні ніколи не застосовувалась.
Основні засади, організація та порядок проведення виборів регламентовані Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 №595-VIII.
Звертаємо вашу увагу, що згідно Закону України «Про місцеві вибори» право голосу на місцевих виборах мають виборці, які належать до місцевої громади та проживають в межах відповідного виборчого округу. Належність до місцевої громади та проживання на відповідній території визначається зареєстрованим місцем проживання.
Кожен виборець має отримати іменне запрошення на вибори з зазначенням місця і часу голосування.
Оскільки проблеми включення до списків виборців досить часто мають місце, виборець повинен самостійно перевірити попередні списки виборців на виборчій дільниці. Перевірити інформацію про своє включення до Державного реєстру виборців можливо не виходячи з оселі за допомогою мережі Інтернет, на офіційному сайті Державного реєстру виборців (www.drv.gov.ua),скориставшись програмним ресурсом «Особистий кабінет виборця».
Крім того, за захистом свого порушеного права на участь у виборчому процесі громадяни мають змогу звернутись до суду. Таким чином законодавець надає можливість громадянам обрати альтернативу: звернутися до відділу Державного реєстру виборців, до виборчої дільниці або до суду.
Відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, спори щодо правовідносин, пов’язаних із виборчим процесом, підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Іллічівський районний суд міста Маріуполя як адміністративний суд під час виборчого процесу розглядає наступну категорію справ:
1) оскарження рішення, дій чи бездіяльності виборчих комісій, їх членів, за винятком рішень, дій чи бездіяльності, що визначені ч.3,4 ст. 172 КАС (ч.5 ст.172 КАС);
2) щодо уточнення списків виборців (ст.173 КАС);
3) щодо оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, підприємств, установ і організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників ЗМІ, що порушують законодавство про вибори (ч.3 ст.174 КАС).
4) щодо оскарження дії чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб (ч.3 ст. 175 КАС).
Позовна заява про уточнення списку виборців подається до суду у двох примірниках виключно в письмовій формі без сплати судового збору. Позовна заява може бути подана не пізніше як за два дні до дня голосування, тобто до 24-00 години 23 червня 2016 року.
Адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду (ст. 100 КАС України).
Адміністративні справи щодо уточнення списку виборців розглядаються у дводенний термін після надходження позовної заяви до суду, але не пізніше ніж за два дні до дня голосування. А якщо позовна заява надійшла за два дні до дня голосування – невідкладно. Днем подання позовної заяви є виключно день її надходження до суду. Постанови щодо внесення змін у списки виборців виконуються негайно. За наявності підстав суд виносить постанову, яку слід негайно передати до дільничної виборчої комісії або органу ведення Державного реєстру виборців.
Позовна заява щодо дій чи бездіяльності засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників ЗМІ, що порушують законодавство про вибори та референдум, подається до місцевого загального суду у п’ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Робота Іллічівського районного суду міста Маріуполя під час виборчого процесу буде організована таким чином, щоб максимально забезпечити якісний захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав учасників виборчого процесу в розумні строки шляхом неухильного та точного дотримання норм чинного законодавстваУкраїни.